2008年8月7日星期四

heart sinks 心都凉了



heart sinks 字面的意思是指心沉下来了,真正的含义其实就是指心都凉了,心痛,心碎,失望,扫兴的意思。
例如:
An hour before the picnic I heard the thunder and my heart sank.
在我们野餐前的一个小时我听见了雷声,我的心的凉了半截。

这个英语短语的英文解释是:
One's courage or hope fails; one is very disappointed or dejected.

有关这个词的一些例句如下:
1.
My heart sank when I heard I still had to take five more English classes before I can graduate.
听到在毕业之前我还需要在上五次英语课这个消息,我的心都凉了。

2.
Her heart sinks every time she thinks about the sad situation in the warring country.
每次听到那些交战中的乡下的局势的她都很痛心。

3.
My heart sank when I saw all the houses trumbled down and all peopble were made homeless in the Wenchuan earthquake.
看到在汶川地震的中倒塌的房子和无家可归的人们,我的心都碎了。

部分内容转自ESL english

没有评论: